Brinjal Moju/Lilkové chutney

nakládaná lilková směs a další z populárních Srí Lanských příloh, která se servíruje nejen ke kari. Chutná jako ostřejší sladká zavařenina která je silně návyková. Ingredience : 2 lilky nakrájené na měsíčky 2-3 červené cibule nakrájené na měsíčky 4 čl Extrakt z tamarindu 2 čl chilli prášku 2 tyčinka  skořice 2 ks cardamomu 2-3 čl hnědého cukr 1 čl soli 100 ml vody Olej na usmažení lilku Postup … Pokračovat ve čtení Brinjal Moju/Lilkové chutney

Srí Lanka na talíři

představa že bych měla opustit Srí Lanku bez kurzu vaření byla nepředstavitelná, už jen proto, že jsem nečekala, jak moc chutná místní kuchyně je, ta má základ v kuchyni Indické.  Na Srí Lance používají velmi málo masa, zejména z finančních důvodů, ale to mi snad ani jednou nevadilo, dokonce se stalo, že to jediné co z našeho jídla zbylo, bylo maso.  Základem kari je kurkuma, zázvor, pepř, koriandr, … Pokračovat ve čtení Srí Lanka na talíři

Srí Lanka 2018

Čas naší další dovolenou začíná, po 4 úžasných dovolených v Thajsku jsme se rozhodli pro novou destinaci, volba padá na Srí Lanku. Potřebujeme totiž porovnat, zda naše milované Thajsko je opravdu tak úžasné jak si myslíme. Na přípravu dovolené tentokrát není moc času, spontánně jsme se rozhodli, že si najmeme průvodce. Průvodce je vcelku normální záležitost na Srí Lance, tato alternativa skýtá hned několik výhod, cestování vlakem … Pokračovat ve čtení Srí Lanka 2018

Krevetové špízky

jednoduché, rychlé a navíc velmi efektní.

Krevety jsou skvělým zdrojem bílkovin a vitaminu D. A jsou super na hubnutí, protože konzumací krevet nepřidáte takřka žádné sacharidy k vašemu dennímu příjmu. Takže u lidí, kteří hubnou, jsou tito mořští živočichové oblíbenou volbou. Také vysoká hladina zinku je pro tyto lidi přínosná, protože zinek je jedním ze způsobů, jak zvýšit hladiny leptinu v těle. Leptin je hormon a je nedílnou součástí regulace tělesného tuku, chuti k jídlu a celkové spotřeby energie v těle. Tím, že zvýšíte hladinu leptinu v těle, se můžete velmi elegantně vyhnout běžným problémům, jako je přejídání, nevysvětlitelné chutě na sladké a podobně. Pokračovat ve čtení „Krevetové špízky“

Krásný mandarinkový koláč

Na vyložení korpusu 2 -3 velké mandarinky 30 ml vody 50 g hnědého cukru Korpus 300 g hl mouky 150-200 g cukru 5 vajec velikosti L 1 lžička prášku do pečiva 2-4 lžíce kokosu Lžička soli 120 g rozpuštěného másla Strouhaná kůra z 1 mandarinky 300 g tučného jogurtu štáva z jedné mandarinky Dortovou formu si vyložíme pečícím papírem. Z vody a cukru si svaříme hustší sirup který … Pokračovat ve čtení Krásný mandarinkový koláč

Vepřové / kuřecí nudličky v arašídové omáčce

Ingredience: 300g vepřových nebo kuřecích plátků Marináda na maso: 1 PL rybí omáčky 3 PL vody 2 PL oleje 2 PL škrobu Ostatní ingredience: 2 – 3 PL červené kari pasty (lze požít jakoukoli jinou pastu, třeba Indické) ½ hrnku kokosového mléka 2 PL kokosového nebo hnědého cukru 1-2 PL rybí omáčky 2-3 PL tamarindové omáčky nebo limetková šťáva ⅓ hrnku arašídů 1 ½ PL … Pokračovat ve čtení Vepřové / kuřecí nudličky v arašídové omáčce

Housky bez mouky a sacharidů

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

vyzkoušela jsem již mnoho receptů na pečivo bez mouky ale k tomuto se poměrně dost vracím. Tento recept je bezlepkový, nízkosacharidový a navíc velmi rychlý a snadný na přípravu. Vlašské ořechy dodají křupavost a oříškovou chuť. Takto upečené housky vydrží bez problému i 5 dní v lednici kde je uchovávám buď v pytlíku nebo v potravinové krabičce. Pokračovat ve čtení „Housky bez mouky a sacharidů“